Algemene verkoopvoorwaarden
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling van producten op de website van het bedrijf. Animalis Petshop (hierna genoemd Animalis) geregistreerd bij het handelsregister onder nummer 0554.776.058. Het hoofdkantoor is gevestigd in België, 5310 Wâret-La-Chaussée, Grote steeg 11.
E-mail: info@animalis.be
Elke bestelling van een product dat op de online winkel van de site staat https://www.animalis.be/nl/ impliceert de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze algemene voorwaarden.
Als gevolg daarvan erkent de klant volledig op de hoogte te zijn van het feit dat zijn akkoord met betrekking tot de inhoud van deze algemene voorwaarden niet de handtekening van dit document vereist, voor zover de klant online de producten wil bestellen die worden gepresenteerd in de winkel van de website.
2. De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan of te bewerken, waarbij wordt opgemerkt dat zowel het opslaan als het bewerken van dit document uitsluitend onder zijn verantwoordelijkheid valt.
Animalis kan de huidige algemene verkoopvoorwaarden op elk moment wijzigen, mits deze wijzigingen op zijn website worden weergegeven. Niettemin blijven lopende contracten onderworpen aan de voorwaarden die van toepassing waren op het moment van het sluiten van de verkoop. Het wordt daarom aanbevolen om regelmatig de laatste versie van de algemene verkoopvoorwaarden te raadplegen, die permanent op de site beschikbaar is.
Onder "consument" wordt verstaan elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten of diensten aanschaft of gebruikt, uitsluitend voor niet-professionele doeleinden, zoals gepresenteerd op de website. Als consument heeft de klant daarom specifieke rechten, die in het geding zouden komen als de producten of diensten die via de website zijn verworven, in werkelijkheid verband houden met zijn beroepsactiviteit.
Met "professioneel" wordt elke persoon bedoeld die niet voldoet aan de bovenstaande definitie van consument.
3. Animalis zal uw bestelling worden uitgevoerd binnen de grenzen van de beschikbare voorraad of afhankelijk van de beschikbare voorraad bij zijn leveranciers. De verzendtijden zijn 2 tot 2 weken, werkdagen voor België. Desalniettemin, als ondanks zijn waakzaamheid de producten na uw bestelling niet beschikbaar blijken te zijn, Animalis zal u per e-mail informeren en u uitnodigen om uw bestelling te annuleren of te wijzigen.
4. De beschikbaarheid van producten wordt altijd indicatief op onze site weergegeven. In principe is een product dat als 'op voorraad' wordt aangegeven direct beschikbaar. Echter, Animalis kan niet verantwoordelijk worden gehouden als de voorraad niet meer hetzelfde is als op de datum waarop de bestelling is geplaatst. Elke onbeschikbaarheid wordt in principe op de website vermeld.
Als Animalis niet in staat is om een product van haar leveranciers binnen een redelijke termijn te verkrijgen (bijvoorbeeld in geval van een voorraadtekort bij de leverancier zelf), zal zij de klant per e-mail op de hoogte stellen van de verwachte vertraging. De klant kan dan kiezen om de bestelling te annuleren of te ruilen, op basis van deze nieuwe informatie. Er zal geen annuleringsboete worden toegepast voor een dergelijke annulering van de bestelling.
Animalis behoudt zich het recht voor om de bestelling in twee of meer delen te verzenden als een product niet beschikbaar is. Deze verzending zal zonder extra kosten voor de klant plaatsvinden (deze betaalt slechts eenmalig de verzendkosten die bij de bestelling zijn aangegeven).
5. In afwijking van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek blijven de verkochte of geleverde goederen de exclusieve eigendom van Animalis, tot de volledige betaling van de bestelling.
De risico's die samenhangen met de eigendomsoverdracht van producten verschillen afhankelijk van of de klant ervoor kiest om zijn bestelling te verzenden via een niet-beveiligde verzending (de post) of via een beveiligde verzending.
Indien de bestelling per post wordt verzonden, zijn alle risico's van verlies en schade met betrekking tot de betreffende goederen voor rekening van de klant vanaf het moment van de bestelling. De gekochte artikelen reizen dus op risico van de koper.
Als de klant kiest voor een beveiligde verzending, Animalis zal de kosten van eventuele schade (diefstal, schade, ontbrekende voorwerpen) aan het product dragen en in dat geval de transportkosten vergoeden.
6. De prijzen van onze producten zijn aangegeven in EURO inclusief alle belastingen, exclusief verzendkosten. De leverings- en verzendkosten zijn voor rekening van de klant (behalve speciale voorwaarden vermeld op de site). Ze worden weergegeven, rekening houdend met de door de klant verstrekte informatie met betrekking tot de leveringsplaats.
Animalis behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen. Animalis verbindt zich er echter toe de geldende prijzen toe te passen die u op het moment van uw bestelling zijn aangegeven.
7. De volledige betaling van de prijs moet op het moment van uw bestelling worden voldaan.
Op geen enkel moment kunnen de betaalde bedragen worden beschouwd als aanbetaling of voorschot. Alle bestellingen zijn betaalbaar in EURO. Voor het betalen van uw bestelling heeft u de volgende betaalmiddelen tot uw beschikking: creditcard (Mastercard), PayPal, Hipay of bankoverschrijving naar de rekening vanAnimalis.
In dit laatste geval worden de producten gedurende 7 werkdagen vanaf de bestelling voor de klant gereserveerd, in afwachting van de betaling. Na deze termijn kunnen we beslissen om de bestelling te annuleren.
U garandeert aan Animalis om over alle benodigde machtigingen te beschikken om de gekozen betalingsmethode te gebruiken bij het registreren van de bestelbon. Animalis behoudt zich het recht voor om elke bestelling en/of levering te schorsen of te annuleren, ongeacht hun aard en uitvoeringsniveau, in geval van niet-betaling (of in geval van een betalingsincident) van enig verschuldigd bedrag. De levering van elke nieuwe bestelling kan worden opgeschort in geval van betalingsachterstand van een vorige bestelling, ongeacht de bepalingen van dit document. Animalis behoudt zich het recht voor om een fotokopie van uw identiteitskaart en/of bankbewijs te vragen voor elke betaling met een bankkaart.
8. De producten gekocht op Animalis worden alleen in Europa geleverd. Ze worden geleverd op het adres dat op het bestelformulier is aangegeven. De op de artikelpagina aangegeven termijnen zijn indicatief en komen overeen met de verwerkingstijd van de verzending, waaraan de transporttijd wordt toegevoegd.
Animalis kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de gevolgen van een vertraging in de verzending die te wijten is aan de verantwoordelijkheid van de post. Er zal geen terugbetaling van de bestelling plaatsvinden zolang deze niet is teruggestuurd naar de afzender of met vertraging bij de ontvanger is aangekomen.
In geval van betaling per overschrijving wordt de bestelling pas verwerkt na ontvangst van het bedrag. Bijgevolg zijn de in dit geval van toepassing zijnde termijnen die op de dag van ontvangst van de betaling en kunnen dus worden gewijzigd ten opzichte van die vermeld op de dag van het plaatsen van de bestelling. Als u besluit uw bestelling te annuleren na betaling en uw bestelling is al verzonden voor levering, Animalis zal de terugbetaling van dit product pas uitvoeren na de volledige ontvangst ervan. Het wordt sterk aangeraden om het product in zijn oorspronkelijke staat terug te sturen.
De risico's met betrekking tot uw producten worden overgedragen bij de ontvangst van de Producten.
9. Eventuele opmerkingen over het geleverde product (bijvoorbeeld: beschadigd pakket, al geopend...) moeten worden gemeld aan Animalis binnen 24 uur na ontvangst van het product.
Elk probleem met betrekking tot de artikelen in het pakket (ontbrekend artikel, niet overeenkomend met het bestelde artikel...) moet worden gemeld aan Animalis binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket. Elke melding na deze termijn zal de verantwoordelijkheid van Animalis en zal dus niet worden terugbetaald of vervangen.
10. Animalis verbindt zich ertoe om u een terugbetaling te geven of de producten te ruilen die niet overeenkomen met uw bestelling. In dat geval verzoeken wij u vriendelijk om dit gedetailleerd te melden via e-mail naar info@animalis.be en terug te sturen naar Animalis het product of de producten. Animalis zal, naar uw keuze, overgaan tot omruiling of terugbetaling van het of de producten. Het verzoek moet worden ingediend binnen 14 werkdagen na levering. Elke klacht die buiten deze termijn wordt ingediend, kan niet worden geaccepteerd.
Het wordt sterk aangeraden om terug te sturen naar Animalis de producten in de staat waarin u ze hebt ontvangen met alle geleverde onderdelen (accessoires, verpakking, handleiding...). In ieder geval profiteert u van de wettelijke bepalingen met betrekking tot de garantie van verborgen gebreken. Wat betreft de houdbaarheidsdata, kunnen wij u de houdbaarheidsdatum op eenvoudig verzoek per e-mail verstrekken. Elk product waarvan de houdbaarheidsdatum u niet bevalt, kan op uw kosten aan ons worden geretourneerd. Het is inderdaad belangrijk om dit vooraf aan ons te vragen, omdat we niet kunnen voorspellen hoe snel het product zal worden geconsumeerd. Wij verbinden ons er tevens toe om geen product te verzenden waarvan de houdbaarheidsdatum minder dan 1 maand in de toekomst ligt.
11. BELANGRIJK: als de klant niet aanwezig is bij de levering en het pakket niet binnen 15 dagen bij het postkantoor ophaalt, wordt het pakket teruggestuurd naar Animalis In dat geval, Animalis zal het pakket alleen naar de klant terugsturen wanneer dit pakket retour is ontvangen (of door de post is vergoed bij verlies), en de verzendkosten voor deze tweede zending zullen aan de klant worden gevraagd, zelfs als blijkt dat de post geen bericht van poging tot bezorging heeft achtergelaten.
12. Overeenkomstig de wet van 14 juli 1991 heeft de consument het recht om de verkoper op de hoogte te stellen dat hij afziet van de aankoop, zonder boetes en zonder opgave van reden, binnen 14 werkdagen vanaf de dag na de levering van het product.
Het wordt ten zeerste aangeraden om de producten terug te sturen naar Animalis in een perfecte doorverkoopstaat, in hun oorspronkelijke staat (verpakking, accessoires, handleiding), correct verzegeld, evenals een kopie van de factuur of de leveringsbon binnen 14 dagen.
Elk onvolledig, beschadigd, kapot product of product waarvan de originele verpakking is beschadigd, wordt niet terugbetaald of omgeruild.
De consument die dit recht wil uitoefenen, moet contact opnemen met Animalis binnen 14 werkdagen via info@animalis.be
13. De geautomatiseerde registers, bewaard in de computersystemen van Animalis onder redelijke veiligheidsvoorwaarden zullen ze worden beschouwd als het bewijs van de communicatie, de bestellingen en de betalingen die tussen de partijen hebben plaatsgevonden.
Het archiveren van bestellingen en facturen gebeurt op een betrouwbaar en duurzaam medium dat als bewijs kan worden overlegd.
14. De foto's en teksten die de producten op deze site illustreren en beschrijven, zijn niet-bindend en uitsluitend ter informatie. Animalis aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor fouten of omissies in de foto's of teksten op deze site. Bovendien, met betrekking tot de technische fiches en de productbeschrijvingen afkomstig van onze partners of leveranciers, Animalis wijst elke verantwoordelijkheid af voor de geldigheid van hun inhoud.
15. Onverminderd de reikwijdte van deze algemene verkoopvoorwaarden, kan geen enkele vordering, ongeacht de aard ervan, betreffende geleverde producten, niet-levering van producten of iets anders het bedrag van de aankoopprijs van de producten waarop de schadevordering betrekking heeft, overschrijden. In geen geval Animalis kan niet aansprakelijk worden gesteld voor indirecte, incidentele of gevolgschade van welke aard dan ook (zelfs als het ontstaan van dergelijke schade bekend was of had kunnen zijn door Animalis) die optreden in verband met zijn producten, hun gebruik, hun verkoop of de website.
16. Animalis zal al het mogelijke doen om aan zijn verplichtingen te voldoen, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen of het niet leveren als gevolg van omstandigheden buiten zijn wil, zoals stakingen, oorlogen, natuurrampen of andere die de productie, het transport of de levering van producten verhinderen.
In geval van vertraging, Animalis zal zijn verplichtingen zo snel mogelijk nakomen en behoudt zich het recht voor om de resterende productvoorraden op een eerlijke manier onder zijn klanten te verdelen.
17. Door uw bestelling te plaatsen, geeft u uw toestemming voor dat Animalis slaat, verwerkt en gebruikt de gegevens die zijn verzameld op basis van uw bestelbon. Sommige van deze informatie kan worden doorgegeven aan de bedrijven die betrokken zijn bij de levering van uw producten. Door uw bestelling te plaatsen en als u dit aangeeft op uw bestelbon, geeft u ook uw toestemming voor dat Animalis draag dergelijke gegevens over aan andere bedrijven waarvan de producten beschikbaar zijn voor verkoop op de website vanAnimalis, om u te voorzien van informatie over andere producten en diensten die u mogelijk interesseren.
Om bezwaar te maken tegen de overdracht van dergelijke gegevens aan deze bedrijven, met als doel u te informeren over andere producten en diensten vanAnimalis of van derden, moet u uw weigering aangeven in het daarvoor bestemde gedeelte van het bestelformulier. U kunt een kopie verkrijgen van de gegevens die wij over u hebben door ons een schriftelijk verzoek te sturen. Indien een van de gegevens die wij over u hebben onjuist is, zal deze op uw schriftelijk verzoek worden gecorrigeerd.
18. Animalis zal zijn best doen om elk geschil in der minne te proberen regelen. Als u niet tevreden bent met de manier waarop het geschil is opgelost en u beroep wilt doen op de bevoegde rechtbanken, zullen de volgende regels van toepassing zijn. Het contract wordt beheerst door het Belgische recht. Elke partij verleent exclusieve bevoegdheid om elk geschil voor te leggen aan de rechtbanken van Namen (België).